Om ditt företag behöver en push i försäljningen så kan det vara bra att skapa en kundklubb som kommer att ge kundlojalitet som är mycket positivt för företaget. Med kundlojalitet så kommer försäljningen att öka och man kan snart se bättre siffror i sitt företag, så en kundklubb kan faktiskt rädda ett företag som är ur balans.

Alla företag vill ha en bra försäljning och utan kunder som handlar så har man snart inget företag kvar och för att nå en god försäljning så är en kundklubb en riktigt bra idé. En kundklubb ger både företaget och dess kunder fördelar som genererar i ett konstant inköpsmönster som kommer öka försäljningen. Med hjälp av en kundklubb så skapar man en kundlojalitet som gör att kunderna kommer att fortsätta att handla.

 

Hur fungerar det?

En kundklubb är en samling av företagets kunder och det gör det lätt att nå ut till kunderna och man skapar en form av community som ger bra förmåner. De förmånerna kan vara till exempel exklusiva rabatter, ett poängsystem som ger rabatt eller en gratisvara och det ger kunden nyheter om nya produkter.

Dessa förmåner kommer att få kunden att känna sig utvald och därför kommer de vilja handla mer och speciellt om de lockas av förmånliga rabatter. En rabatt kan vara till exempel att om man handlar tre produkter så får man den ena gratis eller helt enkelt en medlemsrabatt på ett helt köp. 

Om det är en medlemsrabatt på exempelvis 30 procent så kommer det göra en stor skillnad i plånboken, speciellt om man har barn att handla kläder till så vill man gärna som förälder kunna spara in några kronor här och där.

Medlemmarna i kundklubben kommer att hållas uppdaterade med regelbundna nyhetsbrev som oftast kommer till mejlen men kan också skickas med traditionell post. I nyhetsbreven så får man som kund se nya produkter som anländer snart och får tillgång till olika förmåner.

 

 

Vill du ha hjälp med din kundklubb?

Att skapa en kundklubb som kommer skapa kundlojalitet kan krävas en del tid från företagaren och man bör vara insatt i hur allt fungerar för att klara av att genomföra projektet med en kundklubb. Om man inte har tid och kunskap om kundklubbar och marknadsföring så kan man istället leja bort den arbetsbördan till någon annan. En firma som sysslar med marknadsföring kan hjälpa till att starta en kundklubb och se till så att den hålls igång.